Coixí d’embaràs i lactancia – Tutorial

Durant l’embaràs costa dormir, sobretot quan ja has passat la meitat. Un coixí llarg entre les cames al que abraçar-te va genial. Un cop has tingut el nadó també serveix per facilitar la lactància materna, ja que és molt llarg i te’l pots posar sota el nadó. Amb el primer embaràs em van deixar un coixí d’aquests i em va anar molt bé, ara ja no sé on para el coixí, les meves amigues ja l’han tornat a deixar i vaig decidir fer-me’n un.

Durante el embarazo cuesta dormir, sobre todo cuando ya has pasado la mitad. Un cojín largo entre las piernas al que abrazarte va genial. Una vez has tenido al bebé también sirve para facilitar la lactancia materna, ya que es muy largo y te lo puedes poner bajo el bebé. Con el primer embarazo me dejaron un cojín de estos y me fue muy bien, ahora ya no sé donde estará ese cojín, mis amigas ya lo han vuelto a dejar y decidí hacerme uno.

Us he preparat un tutorial per si alguna se’n vol cosir un per ella o per regalar-ho a alguna amiga embarassada. Les fotos són de la funda, sempre va bé tenir-ne més d’una per anar-la canviant, sobretot quan el fem servir per a la lactància. Dir-vos també que hi ha diferents tipus de coixins, pel que fa a la forma; el que jo he fet és llarg com un xurro i te’l pots adaptar. Comencem?

Os he preparado un tutorial por si alguna se quiere coser uno para ella o para regalarlo a alguna amiga embarazada. Las fotos son de la funda, siempre va bien tener más de una para irla cambiando, sobre todo cuando lo usamos para la lactancia. Deciros también que hay varios tipos de almohadas, con respecto a la forma; la que yo he hecho es larga como un churro y te la puedes adaptar. Empezamos?

Materials:

Pel coixí:
-80 cm de tela de 150 cm d’ample
-Guata
-Estris habituals de costura (agulles, fil, màquina de cosir, tisores, marcador, …)

Per la funda:
-80 cm de tela de cotó de 150 cm d’ample / 40 cm + 40 cm de tela de cotó de 150 cm d’ample si es vol fer combinant dues teles.
-Cremallera de 40-50 cm (he fet servir cremallera a metres i un carro)
-Estris habituals de costura (agulles, fil, màquina de cosir, tisores, marcador, descosidor…)

Materiales:

Para la almohada:
-80 cm de tela de 150 cm de ancho
-Guata
-Utensilios habituales de costura (agujas, hilo, máquina de coser, tijeras, marcador, …)

Para la funda:
-80 cm de tela de algodón de 150 cm de ancho / 40 cm + 40 cm de tela de algodón de 150 cm de ancho si se quieres hacer combinando dos telas.
-Cremallera de 40-50cm (he usado cremallera en metros y un carro)
-Utensilios habituales de costura (agujas, hilo, máquina de coser, tijeras, marcador, descosedor …)

El procés per fer el coixí i la funda són gairebé iguals, per fer el coixí ens estalviem posar-hi la cremallera.
Farem servir tot l’ample de la tela, o sigui que el coixí farà uns 150 cm de llarg i tallarem dues tires de 40 cm d’alçada. Dobleguem la tela de manera que ens quedin junts els dos extrems per arrodonir-ne les puntes. Amb un marcador de guix o un retolador marquem una forma arrodonida per les puntes i ho tallem.

El proceso para hacer la almohada y la funda son casi iguales, para hacer la almohada nos ahorramos poner la cremallera.
Usaremos todo el ancho de la tela, o sea que el cojín hará unos 150 cm de largo y cortaremos dos tiras de 40 cm de altura. Doblamos la tela de manera que nos queden juntos los dos extremos para redondear las puntas. Con un marcador de tiza o un rotulador marcamos una forma redondeada por las puntas y lo cortamos.

Ara posarem la cremallera a la funda. Us explico la manera que quedi mig amagada. Primer de tot posem les dues teles amb les cares bones tocant-se i decidim on volem col·locar la cremallera. En aquesta zona fem una costura amb la màquina amb una puntada llarga, cosim una mica més llarg que el que mesuri la cremallera per facilitar la costura de després. Deixeu una mica de marge de costura, ja que hem d’obrir-la i a sota hi anirà la cremallera.

Ahora pondremos la cremallera en la funda. Os cuento la manera que quede medio escondida. En primer lugar ponemos las dos telas con las caras buenas tocándose y decidimos donde queremos colocar la cremallera. En esta zona hacemos una costura con la máquina con una puntada larga, cosemos un poco más largo que lo que nos mida la cremallera para facilitar la costura de después. Dejad un poco de margen de costura ya que tenemos que abrirla y debajo irá la cremallera.

Obrim la cremallera amb la planxa. Es pot fer sense però sempre quedarà millor si li passem la planxa per obrir-la.

Abrimos la cremallera con la plancha. Se puede hacer sin, pero siempre quedará mejor si le pasamos la plancha para abrirla.

Un cop oberta posem la cremallera del revés a sobre, vigilant que el carro quedi dins.

Una vez abierta ponemos la cremallera del revés encima, vigilando que el carro quede dentro.

Posem agulles per fixar-la vigilant que quedi ben centrada.

Ponemos agujas para fijarla vigilando que quede bien centrada.

Posem el premsateles de cremalleres a la màquina i cosim tot el voltant de la cremallera, reforçant els extrems.

Ponemos el prensatelas de cremalleras en la máquina y cosemos todo el alrededor de la cremallera, reforzando los extremos.

Girem la costura i ens queda tot tancat amb la cremallera a dins.

Giramos la costura y nos queda todo cerrado con la cremallera dentro.

Ara ve el moment màgic, obrir la costura amb el descosidor. Anem amb compte de no estripar la tela i anem passant el descosidor per tota la costura, vigilant de no tallar les costures dels extrems.

Ahora viene el momento mágico, abrir la costura con el descosedor. Vamos con cuidado de no romper la tela y vamos pasando el descosedor por toda la costura, cuidando de no cortar las costuras de los extremos.

Ara ens hem d’entretenir a treure tots els trossets de fil que ens han quedat. I ja podem obrir la cremallera, ja la tenim posada!

Ahora nos tenemos que entretener a sacar todos los trocitos de hilo que nos han quedado. Y ya podemos abrir la cremallera, ya la tenemos puesta!

Només ens queda tancar la funda. Obrim la cremallera per poder-la girar després i posem les cares bones tocant-se. Tanquem tot el voltant amb una costura recta des d’on hem acabat la costura de la cremallera fins a tornar a trobar la cremallera. Girem la funda i ja la tenim a punt!

Sólo nos queda cerrar la funda. Abrimos la cremallera para poder girar después y ponemos las caras buenas tocándose. Cerramos todo alrededor con una costura recta desde donde hemos terminado la costura de la cremallera hasta volver a encontrar la cremallera. Giramos la funda y ya la tenemos lista!

Per fer la part de dins del coixí, un cop tenim les teles tallades, fem una costura al voltant deixant una obertura per on poder-lo girar i omplir. L’omplim de guata donant-li una consistència mitjana (no l’ompliu massa, com un coixí, vaja 🙂 ), en el primer intent el vaig omplir de boletes de porexpan i vaig haver de canviar-ho, fa soroll, cosa gens recomanable per anar a dormir… Un cop el tenim ben ple el tanquem amb una costura per tancar l’obertura.

Para hacer la parte de dentro de la almohada, una vez tenemos las telas cortadas, hacemos una costura alrededor dejando una abertura por donde poder girar y rellenar. La llenamos con guata dándole una consistencia media (no lo aprietes demasiado, como una almohada, vaya :)), en el primer intento la llené de bolitas de porexpan y tuve que cambiarlo, hace bastante ruido, nada recomendable para ir a dormir… Una vez lo tenemos bien lleno lo cerramos con una costura para cerrar la abertura.

Fins aquí el tutorial, espero que algú el pugui aprofitar i que estigui tot clar, per qualsevol dubte escriu-me un comentari i intentaré resoldre’l el més aviat possible.

Hasta aquí el tutorial, espero que alguna lo pueda aprovechar y que esté todo claro, para cualquier duda escríbeme un comentario e intentaré resolverlo lo antes posible.

Muaks!

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Costura, Dona, Tutorial i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Coixí d’embaràs i lactancia – Tutorial

  1. Malihma ha dit:

    Dons si que l’aprofitarem, ara mateix li he passat el teu enllaç a una amiga. Gràcies per el tutorial, està genial Mei!

    Liked by 1 person

  2. MEi GRANELL ha dit:

    Molt bé, quina passada! Segur que l’utilitzes moltissim

    M'agrada

Deixa un comentari

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )