Tutorial porta-entrepans v2 – Tutorial porta-bocatas v2


Si has arribat fins aquí, és que et preocupa la gran quantitat de residus que generem cada dia i estàs disposada a reduir-los, visca! He preparat aquest tutorial per cosir un porta-entrepans que té forma de sobre, apte per a tota la família. El podeu fer en diferents teles i dimensions segons el que acostumeu a portar-hi. Amb les mides d’aquest tutorial hi cap un entrepà, sandvitx quadrat, una peça de fruita, 5-8 galetes, un grapat de fruits secs o de cereals, … Aquesta costura és apta per a tots els nivells, inclús diria que es pot cosir a mà. Comencem amb el pas a pas.

Si has llegado hasta aquí, es que te preocupa la gran cantidad de residuos que generamos cada día y estás dispuesta a reducirlos, viva! He preparado este tutorial para coser un porta-bocadillos que tiene forma de sobre, apto para toda la familia. Puede hacerse en diferentes telas y dimensiones según lo que soláis llevar. Con las medidas de este tutorial cabe un bocadillo, un sándwich cuadrado, una pieza de fruta, 5-8 galletas, un puñado de frutos secos o de cereales, … Esta costura es apta para todos los niveles, incluso diría que se puede coser a mano. Empezamos con el paso a paso.

Materials:

  • Tela exterior (tela plana tipus patchwork, loneta, hule, ..) també podeu combinar diverses teles, o tallar i cosir perquè quedi sempre ben posat el dibuix, si és el cas.
  • Tela interior (plàstic alimentari o alguna tela que veieu apte per transportar aliments, millor si és impermeable), molt millor si és d’una peça.
    • Les mides de les teles són 17 cm X 45 cm de llarg. Si us feu entrepans més grans, podeu allargar-ho.
  • Biaix 90 cm.
  • Tros de velcro de 3 cm o 1 snap per tancar.
  • Bàsics de costura (fil, agulla, tisores, màquina de cosir, …)

Materiales:
·Tela exterior (tela plana tipo patchwork, loneta, hule, ..) también se pueden combinar varias telas, o cortar y coser para que quede siempre bien puesto el dibujo.
·Tela interior (plástico alimentario o alguna tela que veas apta para transportar alimentos, mejor si es impermeable), mucho mejor si es de una pieza.
·Los tamaños de las telas son 17 cm X  45 cm de largo. Para bocadillos más grandes, puedes alargarlo.
·Bies 90 cm.
·Velcro, trozo de 3 cm o 1 snap para cerrar.
·Básicos de costura (hilo, aguja, tijeras, máquina de coser, …)

Tallem les teles a la mida (17×45 cm). Agafem la tela exterior, deixem 10 cm per la tapa i dobleguem per la meitat la resta de la tela. Marquem on volem que quedi el velcro o snap tant a la tapa com al cos. La tapa la podem deixar rectangular o arrodonir les cantonades.

Cortamos las telas a la medida (17×45 cm). Cogemos la tela exterior, dejamos 10 cm para la tapa y doblamos por la mitad el resto de la tela. Marcamos donde queremos que quede el velcro o snap en la tapa y en el cuerpo. La tapa la podemos dejar rectangular o redondear las esquinas.

Ara és el moment de cosir el velcro que va a la part del cos del porta-entrepans o posar l’snap. Si poseu un snap, us aconsello que reforceu la tela amb una mica d’entretela o poseu un trosset de tela just on el poseu per la part de dins; d’aquesta manera reforcem la tela i evitem que es trenqui amb l’ús.

Ahora es el momento de coser el velcro que en la parte del cuerpo del portabocadillos o poner el snap. Si vas a poner un snap, te aconsejo que refuerces la tela con un poco de entretela o pongas un trocito de tela justo donde lo vas a poner por la parte de dentro; de esta manera reforzamos la tela y evitamos que se rompa con el uso.

Ajuntem la tela interior i exterior tal com volem que quedin i cosim biaix a la part que quedarà a dins del porta-entrepans.

Juntamos la tela interior y exterior tal como queremos que queden y le cosemos un bies en la parte que quedará dentro del porta-bocadillos.
 

Dobleguem, tal com havíem fet per marcar on va el tancament, i subjectem amb pinces pels costats, per tal de no foradar la tela impermeable.

Doblamos, tal como habíamos hecho para marcar donde va el cierre, y sujetamos con pinzas a los lados, para no agujerear la tela impermeable.

 

Posem el biaix per tot el voltant, us ensenyo com acabo els extrems. També és el moment de posar alguna cinta o etiqueta; sobretot si ho cosiu pels petits de casa, li poseu posar una etiqueta amb el nom.

Ponemos el bies en todo el alrededor, os enseño como acabo los extremos. También es el momento de poner alguna cinta o etiqueta; sobre todo si lo coséis para los pequeños de casa, le puedes poner una etiqueta con el nombre.

     

Només ens queda posar la part del tancament de la tapa, ajusteu-ho ara una vegada tot cosit per tal que després ens quedi ben tancat.

Sólo nos queda poner la parte del cierre de la tapa, ajustalo ahora, una vez todo cosido para que después nos quede bien cerrado.

 

Ja teniu el vostre porta-aliments a punt per a gaudir dels vostres esmorzars i berenars sense fer servir bosses de plàstic o paper de plata. Que vagi de gust!

Ya tienes tu porta-alimentos listo para disfrutar de desayunos y meriendas sin utilizar bolsas de plástico o papel de plata. Buen provecho!

Gràcies per seguir aquest petit tutorial, si tens algun dubte, escriu un comentari i intentaré resoldre’l.

Gracias por seguir este pequeño tutorial, si tienes alguna duda, escribe un comentario e intentaré resolverlo.

Aquesta entrada s'ha publicat en Costura, Dona, General, Manualitats & DIY, Nena, Tutorial i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Tutorial porta-entrepans v2 – Tutorial porta-bocatas v2

  1. annawayblog ha dit:

    Tenia pensat fer-me’n un, ara no tinc excusa!! Gràcies per l’explicació dels passos! Espero ensenyar-ne un aviat ,😉

    M'agrada

  2. NaiarAina ha dit:

    Gracias!!!
    Qué chulo y fàcil, lo voy a hacer. Besos

    Liked by 1 person

  3. Helen Sanchez ha dit:

    Sempre feia “boc’n’roll” però m’agrada molt aquesta bosseta. De la manera que ho expliques sembla fàcil. Ho intentarè.

    M'agrada

    • És ina costura senzilla, la part més complicada és posar el biaix.
      Als meus petits els va millor així que l’altre pel tema d’embolicar i desembolicar que no caigui tot. Els fem servir tant ells com jo!
      Ja m’ensenyaràs els teus i si tens qualsevol dubte contacta amb mi 😉

      M'agrada

  4. Esther ha dit:

    Genial!! En fare un parell per sustituir els que tinc comprats que ja estan una mica perjudicats!! M’encanta la tela d’onades, d’on es??

    M'agrada

  5. Susana ha dit:

    Hola!! M’ha encantat el teu tutorial! Els fas servir també per congelar els entrepans? És que m’agradaria fer-los, però faig els entrepans “en producció” per congelar i no sé si em serviria.

    M'agrada

  6. Laura ha dit:

    Hola!!
    Ostres que fácil ho fas!! Jo m’he fet un pero d’aquesta manera es molt mes fàcil.
    Em costa molt cosir el plástic alimentari…
    Gracies!!!

    M'agrada

  7. emilia ha dit:

    perdona una consulta, si posem snap, es posa al final no? agafant la tela i el plastic junts ?

    M'agrada

    • Sí, ho pots agafar tot junt. El de la part de la solapa no hi ha problema i el de la part del sobre tocarà amb el que hi posis a dins però tampoc hauria de passar res. Et recomano que reforcis la tela sempre que posis un snap per evitar que se’t trenqui amb l’us.
      Gràcies pel teu comentari, espero que ho cusis i ho facis servir molt.

      M'agrada

M'encantarà llegir el teu comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.